Saturday, May 07, 2005

我的母亲

他妈的,机掰。。是不是长大了就要这样。。。。为什么我的母亲,他不能像其他的母亲这么温柔,能开玩笑。。从小母亲的疼爱,我觉得很幸福。。对!她很伟大,能为我们做某些事情。母亲的疼爱,姐姐开始不爽了,他们认为母亲太偏心了。还小的我,那时不知为什么姐姐一直不爽母亲。他们埋怨母亲太小器了,一点点就发脾气,讲话刻薄,喜欢那我们比较和其他人。那时我终觉得姐姐们太坏了,不明白母亲的心意。所以姐姐有什么事都会小心的处理,怕我这个小冬瓜给妈妈打小报告。长大了之后,姐姐到外坡读书,那时就只有我和我的父母亲住。家里以不在热闹了,人少了,就比较清静的。母亲其实是放不下我们,她认为我们还是她心中的小孩子,无时无刻为我们操心。随着年龄增加,想法和性格自然都会变。人家说如果你以前的性格怎样,过后一定会调转。但我的母亲一点都没有变到,反而变本加厉。他们说母亲在更年期间,一定会心情差。我不清楚,我只觉得母亲变得我不知怎样形容。自从踏入社会做工,金钱上开始和我计较了。讲话也开始令人讨厌,朋友非常怕我母亲的。。搞得姐姐都不敢回家乡。。母亲有时觉得他好可怜有时又好讨厌。明天是母亲节,我只希望母亲能改他的脾气。。。。那么我们不用这样辛苦了。

1 comment:

Anonymous said...

when i'm very young, i used to hate my mom. she's always comparing me to other kids, always praising them.. but always mean to my bro and i. i used to think "is she my real mom?" and i hated her character, i told myself nv to grow up like her (and i'm glad i didn't).

then due to school, i moved to my grandma house.. cos school near her house. i was so glad i dun have to stay with my mom anymore. Till now i still prefer staying with my grandma but once in a while, i'll still go home. Our relationship is better now, maybe grow up le.. also dun hate her that much le. Now we'll have open talks, sometimes with my bro and father also. Everybody tell wat they feel, we talk about anything.. i even told my mom i used to ask myself if she's really my mother. =x but it's gd to have such talks la.. builds better relationships.

till now, i still dun like my mom's character but she's still my mom after all, i can't change her. and i know that she cares for me, even though i might not like wat she say or the way she do things. sometimes we still fight, or i just can't be bothered with her, it's like wat's the point of talking to her.. she wun listen. once she got so naggy, i just slam the door and went out of the house =x.. but when i got home, both of us already cool off le so made up loh.

anyway, my advice is to say wat u feel, u'll feel better, u'll also let the other party understand how u feel. it might lead to fights but i believe u'll make up after u both cooled down. if the other party die die still stubborn to make up, throw away ur pride for the time being ba.. weigh wat's more impt to u!